keskiviikkona, maaliskuuta 9

Otevírání EleForss

V pondělí jsme byli pozváni na slavnostní párty u příležitosti otevření nových laboratoří výzkumného centra InnoForss. Už se mi konečně podařilo zjistit, co tato tajuplná zkratka znamená.. je to nějaké finské slovo znamenající inovaci a název města. EleForss je teda zkratka oddělení, které se zabývá elektronikou. Není to uplně tak přesné, jelikož EleForss je kompletní laborka pro výrobu čehokoliv týkajícího se desek s plošnými spoji včetně mašiny na leptání, nebo co já vim jak se to vlastně dělá, vlastních integrovaných obvodů. Tak vám to třeba tak úžasný nepříde, ale mě jo.




Pár foteček zevnitř..


Tady máte možnost vidět Šimonovu přítelkyni, která nás tu po celý další týden bude oblažovat svou přítomností. Dnešní fotky nejsou z mýho foťáku, jelikož jsem si chytře nechal aparát v báglu ve 4. patře, přičemž vše zajímavé se dělo v patře prvním a k báglu jsem se dostal až teprve když jsme odcházeli. Buééé.


Mašina na přípravu desek plošných spojů zepředu a zezadu spolu s Šimonem. Pro výrobu desek jsou zapotřebí mašiny v zásadě dvě.. jedna připravý cestičky, dírky a podobný záležitosti a druhá mašina na desku nabouchá součástky. Viděl jsem tu hračku na sázení obvodů v akci a nominálně to údajně umí 10 součástek za sekundu. No a byl to fakt fofr!


Skupinová foto exchange studentů s rektorem Häme Polytechnic. Fotil to nějakej dědula a tak to neni moc ostrý. Bohužel už nevím, jak se rektor jmenuje, nicméně ten plešatý pán úlpně vpravo je Heikki Ruohomaa, koordinátor pro zahraniči styky. Pozval nás ten samý den na oběd a vyzvídal, jak s námi Ali zachází. Taky nás uvedl do problematiky finskýho kafe, jelikož to se ve zdejších krajích dělí na 3 druhy:
1) coffee normal (kafe + panák ruma)
2) coffee super (samotnej panák ruma)
3) coffee brutal (samotný kafe ;o)
Veselá kopa, ten Heikki. Ty dvě blonďaté slečny vedle něj (a přede mnou) jsou ve Forsse na manažerské praxi a jedna je z Ruska, druhá z Kyrgystánu. Moc se ale nedruží, i když za námi posléze přišli na skleničku, jsou to prostě nafintěný manažerky a co je nám po nich.
Tím se dostávám k panu rektorovi, který nás přivítal ve Finsku a u nich na univerzitě a živě se zajímal o to, co kdo z nás studuje. Z toho sem byl trochu mimo, jelikož s náma se všema pokecal a vůbec byl takovej upovídanej. Tak jsem využil příležitosti a zeptal se nenápadně, zda-li je možno ve Finsku studovat doktorský programy. Řekl mi že jo, ale jenom finsky. Ale měli tu údajně skupinu tří Francouzů, kteří udělali titul aniž by uměli finsky, jelikož jim profesoři pomohli dělat výzku anglicky a prostě se přes to nějak přenesli. Všechno je to jenom otázka toho, jestli bych doopravdy chtěl přijít. A když jsem viděl všechny ty mašinky, tak se mi fakt chce!
Dokonce s náma přišla pokecat i místní poslankyně finskýho parlamentu, ale ta byla opravdu jenom na slovíčko. I tak se ale povedl Šimonovi celekm dobrej vtip když konstatoval, že se byl podívat do budovy parlamentu v Helsinkách, ale příde mu proti polskýmu dost malej. A ještě dodal že si myslí, že těch poslanců je stejně moc a stačila by klidně půlka, čímž sme všichni včetně rektora, Heikkiho a poslankyně bouchli smíchy ;o)


Tuhle fotku jsem zařadil ne kvůli tomu, abyste viděli jak do sebe leju víno, ale kvůli kapele v pozadí, která po celou dobu party hrála dost šílený písničky a hlavně šíleně nahlas. Naštěstí ale dělali dost dlouhý přestávky, takže jsme si museli stihnout všechno říct právě o těch pauzách.

Jinak pořád eště nejsem uplně zdravej, ale zase sem u kompu a studuju. A zjistil jsem, že můj telefon umí WAP, čímž u mě málem došlo k ejakulaci přímo do klávesnice, ale stih sem to zadržet a klávesnice je v pohodě!

2 Comments:

Anonymous Anonyymi said...

Simonova pritelkyne je ta "hruza" jak si o ni psal v predeslejch prispevcich? Ja si to zas az tak moc nepamamtuju..., na ty fotce vypada ale docela normalne. Zato ty rusky nic moc. No, ale fotky obcas zkreslujou.... btw, ty maly delly mame v knihovne, s mensima monitorama teda, na 4. patre pouze...

10:36 ip.  
Blogger salusa said...

buchtiku jestli ti pripada normalni tak v pohode.. ja teda musim uznat ze na tech fotkach vypada o dost lip a taky je nafintena padz byla ta velka slava...
no raci nebudu pokracovat padz si tenhle blog ctou i moji polsti pratele z Mustialy (zdravim) no a co kdyz jim to nekdo prelozi a simonovi se to donese ze... uz ted tu mam kontrabandu az dost, jestli ja to raci nesmazu ;o)

1:01 ap.  

Lähetä kommentti

<< Home