maanantaina, maaliskuuta 21

Kuusamo

Konečně to zase začalo fungovat a tak vám můžu zprostředkovat výlet do Kuusamo z minulýho tejdne. Měl jsem tady takovou velice chic mapku Finska pro představu jak je to zkurveně daleko, ale nemůžu jí najít. Tak mi to musíte věřit.


Jak už jsem se zmínil, Kuusamo je daleko na sever. Jelikož si toho byl vědom i řidič Chris našeho vozu, jeli jsme prostě rychle. Jestli vám ta rychlost nepřijde nějak nic moc, tak jsme takhle rychle nejezdili jenom po dálnici, ale i na normální silnici. Nicméně jsem Chrisovi věřil, jelikož řídí dobře a auto má v ruce. Když jsme ale potřetí předjížděli auťák před náma stylem, že jsme se tomu co jelo proti vyhnuli tak o pár metrů... příznám se, že jsem se neubránil zasyčení. Podotýkám, že jsme cestovali ve voze Opel Astra a budu se opakovat, že to bylo fakt nepohodlný.


Tady se přesouváme v čase notně vpřed, jelikož tohle jsou fotky až z rána po proběhnuvší kalbě v Kuusamo. Pro pořádek, jak to proběhlo časově. V pátek něco kolem třetí hodiny jsme vyrazili z Forssy. V Kuusamo jsme byli těsně po půlnoci a ujeli téměř 900km, což hodí slušnou průměrnou rychlost bych řek.. když se uváží, že jsme často dělali zastávky kvůli otlačeninám na prdelích posádky v zadní části vozu. V Kuusamo jsme se sešli s bandičkou, která už tam kalila celej tejden a šli navštívit místní disco. Tam jsem zakusil tradiční finskej nápoj, menuje se to nějak Salmiaci vodka, nejsem si jistej jak se to píše. Myslim že nejvýstižnější popis tohodle pití je, že je to destilát z hašlerek. Takže asi tak, nic moc jako. Měli jsme tam Harriho, což je krome nadšenýho programátora php taky barman a tak jsme vyzkoušeli přehršle různejch drinků a kreditka chudinka si celkem mákla. Po týhle disco jsme se autama přesunuli k Pasimu na chajdu, kde jsme měli něco jako afterparty a tím se dostávám konečně k tý fotce tady. Tudíž to světlo za okny je svítání ;o)


Jelikož po prokalený noci bejvá hlad a ani tady na severu to neni jiný, přišel vhod krb a předem nakoupený párky.


Ehm, tohle je Harri s jakousi slečnou, kterou přitáhnul z toho disca. Když sme seděli následující den v sauně, tak se mi Harri svěřuje: "Hele já vim že ta holka byla strašná, ale prostě sem si potřeboval zašukat" ;o)



Na střeše. Ráno totiž nás vožralky nenapadlo nic lepšího, že prostě vylízt na střechu.


No a když už jsme tam vylezli, tak další úžasnej nápad byl skočit ze střechy dolů do sněhu.. bylo ho totiž všude kolem docela dost a pak skákání ze střechy člověk z města nezažívá každej den.


Chris tancuje s finskou dívkou, kterou taky sbalil na disco. No, za dvě tři hoďky se sbalila a odešla, takže v tomhle případě nebylo žádný šuky šuky.


Jsme nějak ráno obživli, že jsem ani nepochopil, jak je to možný. vstával jsem ráno brzo, byl jsem hodně nevyspalej. Jel jsem 9 hodin v autě, kde jsem měl neustále deformovanej zadek, kalili sme celou noc na disco (i tady byla pro mě nachystaná dost velká reprobedna, měl bych tuhle svojí úchylku na bedny nějak přehodnotit, pádž jsem celej den pak blbě slyšel samozřejmě) no a já do sebe eště ráno leju pivo. Kalí se tu jako u nás prostě.


To je ona, chatka, ve který jsme trávili víkend. Komplet ze dřeva!






Idylický výhled do okolí. Je tam božskej klid, chatička je uprostřed lesa a kde neni les je momentálně zamrzlý jezero. Na jaře to tu musí vypadat úchvatně. Sem bych chtěl jet až budu chtít napsat nějakou kniho nebo tak něco..



Teď přichází něco, co jsem totálně nepobral. Tohle stavení je totiž sauna, venku stojej regulární kamna, kde se zatopí a tou trubkou jde dovnitř všechen ten čmoud. Takže ice-smoke-sauna, mazec! Ven vyběhnete rovnou do sněhu, prostě paráda. Hlavně mi pořád nějak nedochází, že to neroztaje. Tak mě napadá, že připravim samostatnej článek o druzích sauny, který se tu provozujou. Už je jich totiž docela dost... smoke sauna, wooden sauna, turkish sauna..


Další z časoprostorovejch skoků. Možná se mi podaří tyhle mezery vyplnit, až se dostanu k fotkám od ostatních. V sobotu večer jsme jeli do Ruka sports center a v shopu koupili takový ty velký plastový pytle a vylezli na jednu sjezdovku a po prdeli jeli dolu. Docela sranda, fakt! Pak jsem v jednom baru pil nejhnusnější kafe na zeměkouli, podle to byla tak desátá runda toho kafe ve filtru. Když jsme se vrátili do chalupy, proběhla nezbytná sauna a už to vypadalo, že se nebude nic dít a budem doma. Nakonec sme se ale rozhoupali a vyrazili do Fiona baru. Muzika tam byla příšerná, nicméně jsem tam narazil na dvě buzničky ;o) Nějak si nedělali hlavu s tim, že jsou na vesnický disco, byl sem teda dost překvapenej. Taky se mi povedlo mít menší potyčku, jelikož když sem lezl ze záchodu, strčila do mě ze zadu nějaká pani, jako že jí zdržuju asi. Tak sem se otočil a byl sem takovej napitej jinak si to neumim vysvětlit a strčil jsem jí taky, jenže po schodech dolu ;o) Ustála to holka šikovná, ale pak mi došlo, že vůbec nevim koho tady má a že můžu dostat pěkně po držce. Naštestí měla s sebou jenom takovýho chcípáčka, takže se nic nedělo.
Tak teď ta fotka konečně co.. V neděli dopoledne jsme jeli do Ruka sports center znova, abychom se pokochali krásnym výhledem na okolí z vrcholu tý sjezdovky.


Jelikož se nám ale nechtělo platit 4 euro za lanovku, šli sme pěšky. Řeknu vám teda upřímně, já sem sice známej sportovec, ale docela ta túra se mnou zamávala. Tak pět minut sem plival sliz a nemoh popadnout dech, když jsme konečně byli nahoře.







Doufám, že se mnou budete ale souhlasit, že ta cesta nahoru stála za tu námahu.


Tahle čtyřka se teda dostala až nahoru. Zprava Chris, Paul (Polsko), já a Floran z Francie. Tenhle týpek mimochodem potkal ve Fiona baru finskou slečnu, seznámil se, poplkal a následně v neděli ráno i zasunul! Jelikož nám Flo prozradil, že slečna má již doma několikaměsíční dceru, tak od tý chvíle mu nikdo neřekne jinak než Motha'fucka. ;o)


Společná fotografie před odjezdem. Není to sice úplná Kuusamo crew, nicméně její podstatná část. Zprava hostitel Pasi, Aro, Jarri, Harri, Marek, Chris, já a Paul fotí.

No abych to shrnul, bylo to během víkendu něco kolem 900km tam i zpět, ale stálo to za to. Sice jsme nebyli uplně na severu, ale koncem dubna se chystá nějakej školní vejlet až do Lapland. Mám trošku problém s tím, co znamená Lapland česky. Je to zkrátka ta nejsevernější část Finska a anglicky se tomu říká Lapland. Máte někdo nějakej nápad jak se tomu říká po našem?

2 Comments:

Anonymous Anonyymi said...

Ze by se to reklo Lapalie?

7:45 ip.  
Blogger salusa said...

To je dost originalni pohled Fedo ;o) Ale Pepik rikal, ze je to Laponsko, tak ja mu docela verim..

1:24 ap.  

Lähetä kommentti

<< Home