keskiviikkona, huhtikuuta 27

Nokia, kam se podíváš

Nokia zkrátka vládne Finsku. Zase to není tak nepochopitelná věc, když jde o tak úspěšnou společnost. Nicméně Nokia nejsou jenom mobily, i když našinec si pod tímhle názvem představí jenom ty malý chytrý krabičky. Jak jsem se dozvěděl v neděli v Ladymoonu, v Nokie pořád ještě běží výrobní linka na holinky ;o) Ve škole nenajdete monitor s jinou než touhle značkou a určitě by se našli i další artikly.
Není proto divu, že Fiňáci touží o zaměstnání v týhle společnosti, alespoň na krátkou dobu. Jelikož pak mohou být hrdí sami na sebe, že byli u toho.. pomohli tomuhle úspěšnýmu podniku vlastníma rukama. Ani pro mě neni job u Nokie nezajímavej, tim spíš, že jsem dostal od Aliho nabídku na summer trainee. Jelikož se nám náš projekt s ukazatelem cen na benzínce dobře rozjel a firmu Mitron to hodně zajímá, chce mě tu Ali přes léto, abych ten prototyp mohl upravovat až do finální podoby, která se bude prodávat. Což je úžasnej nápad, ale s financema je to už horší, tak se Ali snaží mi něco sehnat. Takže možná se můj návrat do vlasti o něco zpozdí..
Ali je na mě vůbec nějakej hodnej. Nejdřív byl teda ošklivej, protože jsem kvůli němu podstoupil vynucenej jogging, když jsme měli ve škole schůzku kde mi řekl, že potřebuje zpátky telefon, kterej mi půjčil na testování projektu. To mi nemoh napsat mejlem, vezmi ten mobil. No nic, každopádně místo Nokia 6600 jsem dostal tuhle hračku..



..Nokia 9500 communicator. Po opětovném hledání, jak telefon přepnout do angličtiny a 80 megový instalaci PC Suite, když sem musel lovit na netu i ovladač na datovej kabel (!) se povedlo všecko rozběhat a i ta moje mobilní aplikačka na tom krásně chodí.


Dnešní monolitický povídání o jednom slavným finským jménu zakončíme pohledem na Nokia 12 interface, který už dostanu zejtra konečně do ruky a nic nebude bránit dokončení mýho slavnýho projektu. Vypadá to, že já to snad i stihnu a nebudu to dodělávat noc před termínem, to se mi dlouho nestalo teda. Nicméně nebudeme se tim moc zabejvat, ať nepřivoláme nějaký komplikace ne?
A hlavně nezapomeňte, že Tupakointi on hengenvaarilista!