torstaina, huhtikuuta 7

SmartBoard etc.

Na začátku tejdna se nám dostalo báječný prezentačky jednoho kusu hardware, který se jmenuje SmartBoard. Víc k tématu se lze dočíst tady na stránkách. Jde vlastně o velikej touchpad a daj se tim dělat působivý předváděčky všeho možnýho na co si vzpomenete. Dá se na to malovat, šoupat obrázkama prstem po obrazovce a tak, pošušňáníčko pro komerčáky a jim podobný zkoksovaný chlapíky
co si vyžívají v prezentování.
Projekt, který se řeší s tímhle vybavením u nás na škole je překvapivě ovládání přes mobil, respektive aby se zaslaná sms na SmartBoard zobrazila na displeji jako jeho nativní objekt, teda aby se s nim taky dalo hejbat a různý vylomeniny dělat. Ali po mě chce, abych byl team leader tohodle projektu, pádž lidi, který na tom dělaj potřebujou trošku popíchnout, jelikož sou moc líný ;o) No nic. Fotky se SmartBoardem jsou tmavý, ale fotil to Šimon, tak za to nemůžu!



Jak vidno, na panelu běží Wokna a dají se ovládat, jak by to člověk očekával klikáním na panel. Na obrázích je vidět režim zápisníku, kde prostě můžete načmárat spoustu věcí a všelijak s tim řádit. Jinak malovat se dá uplně do čehokoliv, třeba do běžícího filmu nebo prezentačky. Cool na tom je to, že interface SmartBoardu s jakymkoliv softem spolupracuje, takže ty malůvky se dají klasicky uložit, třeba změny ve Wordovskym dokumentu nebo čmáranice v prezentačce. Má to i spešl program na pouštění filmů a pokud do filmu něco načmáráte, tak se to prožene nějakym encoderem a po uložení to tam pak zůstane taky.



No teď koukám, že tohle sem asi fotil já, tak za to asi můžu, hehe. No, kromě toho jsou v zápisníku přehršle templatů, takže můžete rozkreslovat taktiku na hokej, jak to dělá Šimon a Boti nebo malovat do mapky a je tam toho fakt spoustu. Když mě k tomu pustili, objevil jsem tam i kriště na baseball a tak jsem si postavil kompletní hriště a přítomným lehce nastínil pravidla. Jelikož si člověk může šoupat připravenejma a docela hezky namalovanejma hráčema, čmárat šipky, otáčet, zvětšovat, zmenšovat, je to vážně paráda!
Nejvíc funny ale bylo to, že prezentačka trvala asi hodinu a půl a byla celá finsky! Naštěstí se nás ten pán potom ujal a v kostce nám to trošku dovysvětlil, co sme nepochopili z toho co ukazoval. Nicméně poslouchat koncentrovanou finskou řeč takovou dobu je vážně masakr a jenom pro silný žaludky! ;o)


Po prezentačce jsem dostal od Aliho telefon na odladění mojí mobilní aplikačky. Je to Nokia 6600 a byla hozená do finštiny. Po půl hodině jsem sekvencí valikko => työalut => asektuset => puhelin => yleiset asektuset => puhelimen kieli => english konečně přepnul do mě srozumitelnýho jazyka, jenže v krabici jsem nenašel ani nabíječku, ani datovej kabel, ani sim kartu, takže na to můžu akorát tak pařit hada. Jenže se nezlobim, jelikož vim jakej je Ali pošuk a síš bych se divil, kdyby to tam hned všechno bylo.


Tady máme pěknej výjev z cesty městem. Anttiho vidíte v klasickym studijnim oděvu, kterej se bere na všechny společný studentský akce, každý zaměření ma svůj (Antti dělá logistiku a ty maj tyhle popelářský). Akce, který se jdeme zůčastnit by se dala shrnout jako Tour of bars in Forssa a šlo o to navštívit deset barů rozmístěných ve Forsse, v každym dát pivko a dostavit se v nejkrašim možnym čase do Baru54.



Jenže v těchto kompetišnech o to prvenství zase tolik nejde, že. Tak jsme to pojali maličko ležérně a nikam nepospíchali. Parádní bylo potkávat v různejch barech ostatní studentíky. No první čtyři pivka byli v pohodě. Po pátym sem už jí začínal docela mít no a pak to šlo z kopce, přiznávám. Pil jsem taky v irish pub nefalšovanou Plzeň dvanáctku z flašky, byla výborná (ale stála 4 euro ;o). Taky sme koukali na kus Champions league mezi Chelsea a Bayernem, Lampard rulez!


Do Baru54 se mělo dorazit někdy kolem 22h, start byl v pět hodin, což dávalo průměr 30 minut na jednu zastávku. No to jsme maličko nezmákli a dorazili do cíle lehce po půlnoci, já teda už docela pod parou. Potkali jsme tam Chrise, kterej chudák přijel z Mustialy uplně sám a protože řídil nemoh ani pít, jenže ani taková souhra okolností některejm lidem nebrání se dobře bavit. Respect!


Kirsi s foťákem.





Konečně jsem dostál svýmu nicku z xka (pro pořádek: devil-kin ;o) Zároveň se můžete rozhodnout, kdo je z nás nejstrašidelnější!


A jeden zajímavej zážitek z Baru54 ještě. Přijde ke mě takovej týpek.
"One girl there said to me that you are from Czech Republic."
"Yes, sure"
"Doprdele nazdááár já sem taky Čech ty vole!"
Možná se už dovtípili, že chlapec se menuje Martin. Hraje nebo spíš hrál ve Forsse hokej, místní první liga ve Finsku (o jednu níž než je nejvyšší soutěž). Byl dva roky v USA a teď jrál 8 měsíců ve Finsku, koncem tejdna jede domů. Což je docela škoda, pádž sem se moh podivat aspoď na ten hokej tady místní, ale prej nebylo o co stát a Forssa se taktak udržela v lize. Martin mě dostal tim, když mi krásnym moravskym dialektem povidá: "Hele ty si asi z Prahy viď, máš takovej silnej přízvuk!". Takže jsem po měsíci a něco promluvil ve svojí mateřštině a řeknu vám, pořádně jsem ze začátku nevěděl jak formulovat větu. Takže docela věřim tomu, že když je člověk takhle mimo víc let a vůbec nemluví svym jazykem, že je to pak docela těžký se do toho zase dostat. Ale měli sme to vzájemný a Martin taky ze začátku prokládal věty slovama yes, sure, maybe.. prostě mazec! Čěši jsou všude.

2 Comments:

Anonymous Anonyymi said...

hele jako ten smartboard, to mi neni jasny... to je jako ze nejakej velkej touchpad na kterej se projektorem promitaj wokna, nebo je to nejaky sofistikovanejsi ??

2:01 ap.  
Blogger salusa said...

jedna varianta je jak rikas velkej touchpad s projektorem
taky to delaj se zpetnym projektorem nebo jako plazmovou obrazovku, coz uz je ale ultra-brutalni masakr co se tyce porizovaci ceny.. a je to fakt masinka hrozne se mi to libi, hezky prezentacky se s tim nechaj udelat.

7:37 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home