lauantaina, toukokuuta 14

Prezentačka

V pátek se prezentovalo. Jak si někteří povšimli, neměl sem zrovna tenhle tejden ideální náladu podpořenejma ideálníma zážitkama a i když se nám postupně povedlo s Botim všechno vyřešit, kterým moc děkuju, ale k tomu se eště dostaneme, jedna deska, která řešila problém se sériovou komunikací nám ve čtvrtek shořela. Boti to suše okomentoval "mě to bylo divný, že to funguje s tak malejma kondenzátorama" a dílo zkázy bylo dokonáno, v pátek sem nemoh ukázat vůbec nic.
V pátek ráno sme všichni měli briefing s Alim, aby nás namotivoval na nadcházející prezentaci. Když sem se mu svěřil se svym problémem, tak mě opravdu podpořil v tom, že si z toho nemam dělat hlavu a ukázat to aspoň simulovaně, že to dneska neni o tom ukázat hotovej produkt, ale jenom koncept a když něco nefunguje, tak nemam na tý prezentačce řikat, že mě to celý sere (doslovně: don't say just that you are pissed off) a zkusit vysvětlit proč to nejde a co s tim budu dělat. Tak jsem jeho připomínky zapracoval do prezentačky a od toho ranního setkání s Alim se mi začala vracet dobrá nálada.


Čtvrt hodiny před začátkem semináře, kde bylo na programu asi dvacet prezentací celýho M2M oddělení IT ve Forsse a měl jsem vystoupit jako první v pořadí, jsem zjistil, že na PC v auditoriu nejde pustit Wireless toolkit od Sunu abych moh pustit ten simulátor. Tak sem horečně sháněl nějakej komp, málem sem to tam celý rozmlátil, protože jednou mi nedošáhnul kabel od projektoru a podruhý kabel od síťovky. Tak sem to všechno stih, ale v tom spěchu sem si pořádně nezkontroloval, jakou verzi softu tam nahrávám (13. pátek?). Seminář začal. Nejdřív jsme si nabídli kávu a koláčky, potom povidá Jari Mustajärvi (vedouci katedry) o M2M, jak tuhle technologii čeká skvělá budoucnot a tak, pak sem šel na řadu já. Čas byl stanoven na 15 minut, tak jsem spustil a když jsem byl v polovině slajdů, houknul na mě Ali, že už povidám skoro půl hodiny a měl bych to zrychlit. Na závěr jsem teda spustil simulaci a to byla prča, jelikož jsem v tom spěchu nahrál testovací soft na komunikaci s diplejem, kterej tam vypsal rolující nápis "I LOVE YOU BOTI". No než sem to povypínal tak si to všichni přečetli a tak padesát lidí v posluchárně lehlo smíchy. A tak když už sem nemoh ukázat funkční protoyp, alespoň sme se hezky pobavili ;o)
Pro zájemce je k náhlednutí prezentace, se kterou jsem popisoval svůj projekt INDI a částečně i M2M koncept.


Boti (Rumunsko) a Tom (Belgie) ukazují svůj projekt wireless ledničky Doporučuju prostudovat, jelikož se mi ten nápad fakt líbí a chlapcům se povedlo tuhle ideu dovést to opravdu hodně použitelný fáze. Pro oba dva je to master thesis (česky = diplomová práce).


Šimon ukázal svoje namakaný grafíky a komerční výstupy pro outsourcing v IT.


Alfredo a Sandra měli předvést komunikaci se SmartBoard mobilem, to je taková ta chytrá tabule jak sem tu o ní jednou psal. Sice sem se jim snažil vydatně pomáhat, už sme se s tou deskou i propojili, ale posílat se zatim stále nedaří.


Silvía naprogramovala pro InnoForss webovou aplikačku pro booking hardware z laboratoří, aby byl přehled kdo co má, kdy to má vrátit a případně kdo co zašil nebo rozbil.


Lourdes, ačkoliv je to zdatná programátorka v C++, podobně jako Šimon řešila výzkumnej projekt, ale zabývající se bezpečností ve wireless sítích. Svojí programátorskou krev nezapřela a pokusila se o analýzu implementace bezpečného protokolu pro ad-hoc sítě.


Tady je celá banda pohromadě. Koukám, že sem si nějak blbě stoupnul co. A konečně můžete vidět Aliho stylově držícího komunikátor Nokia ;o)


Musim říct, že se mi opravdu ulevilo. Sice bude na INDIm ještě hodně práce, psaní dokumentace, taky bude třeba zapracovat na .NETu, ale úleva byla hodně znát. Už jsem se zase smál vtípkům, který Boti nebo Šimon pořád pouští, je hezký počasí, tak sem měl prostě radost. Odpoledne jsme si šli zaplavat do Vesihelmi a hodně jsme se tam vyblbli, jezdili po tobogánu, skákali z pětimetrovýho skokánku a saunička taky nebyla marná, jenom sem tentokrát něměl štestí na pěkný kluky ve sprchách ;o)
Večer byla naplánována after-presentation day party a tak jsme se kolem jedenáctý hodiny sešli u Alfreda. Zajímavej výhled z balkónu v tuhle hodinu co? A bude hůř, za měsíc prej podle fiňáků nebude v noci tma vůbec a sluníčko celej den prostě nezaleze.




Party se nám ze začátku rozjížděla velice pomalu.. víceméně všíchni po probdělý noci strávenou přípravou prezentace..


.. pak ale nastoupil DJ Karhu se svym našlápnutým setem ..


.. dostavili se slečny a začalo se chlastat, nejdřív pivko ..


.. posléze se přešlo na tequilu Sierra. Povšimněte si především mýmo mazáckýho nastavení ruky, kterym jsem si vytvořil pěknej ďolíček na sůl.


Každopádně ani přes ten mazáckej úchop tequilu pořád nějak špatně snášim.


Ušetřena nebyla ani Lourdes. Když už sme u tý tequily, zjistil jsem, že chlastací hry jsou známý po celym světě, jelikož jsme si po chvíli vysvětlili, že všichni známe třeba vole padni. Když se teda někomu povedlo prohrát (ke konci sem prohrál třikrát za sebou, tak sem navrhnul, že se na to rači vyserem ;o), samozřejmě musel pít a předcházel tomu takovej menší cheerleading.



V souvislosti s předchozím pojednáním o tequile by tyhle obrázky mohli vyvolat pocit, že nás to všechny hodně zmohlo a začali sme usínat. Jedná se ale o průbeh hry na vesničany a mafiány a jak sme byli nalitý, byla to fakt sranda. Vždycky sem byl vesničan a vždycky mě ty kurvy zabili jako prvního, prej že moc mluvim ;o)



Tady vstupujeme do fáze, kdy si už přestávám vybavovat, co sem přesně dělal, ale jelikož začalo zase svítat (ve čtyři ráno), party skončila a šli sme spinkat. Dneska nás totiž čeká další kalba i s Fiňákama, tak abychom byli fit!


Většinu těchto lahví sem vypil já, protože Koff neni moc kvalitní pivo a já sem jedinej, komu to nějak nevadí (je totiž docela levný, litr vyjde na 2 eura, super ne? ;o)
A teď du stejně jako vy koukat na hokej! ČEŠI! ČEŠI! Fiňáci nám fandí, protože nechtěj, aby vyhráli Ruotsi (Švédi).